Založ si blog

O konkrétnych číslach

Skôr, ako sa dostanem k podstate tohto blogu, dovoľte mi niekoľko slov mimo predmetnú tématiku. Tento blog je prvým z mojej dielne na stránkach pravda.sk, nie je však vôbec mojim prvým blogom. Doteraz som „pôsobil“ na stránkach sme.sk. Je však pre mňa nepochopiteľným faktom, keď v pluralitnej a demokratickej spoločnosti redakcia portálu cenzúruje a ovplyvňuje diskusné príspevky a pripomína tak praktiky komunizmu. Preto som sa rozhodol, že tejto doméne viac nebudem dôverovať a presuniem svoje hobby na pravda.sk. Pevne verím, že tu sa nestretnem s praktikami, ktoré sú hanbou modernej žurnalistiky a nástrojom mocenkých skupín na Slovensku. Ale k veci…

Nie je zriedkavosťou, keď sa z mnohých strán môžete dopočuť o tom, že terajšia vláda na čele so SMER-om nerozvíja podnikateľské prostredie, alebo neefektívne využíva verejné financie. Niekde som čítal, že vlastný zdravý úsudok je jednou zo slobôd každého z nás. Preto vás žiadam, vytvárajte si osobné úsudky o tom, ako sa v skutočnosti veci majú. Slovenské periodiká píšu často tak, aby sa za každú cenu poškodzovalo len SMER-u. Do určitej miery to aj chápem, veď každý sme za niečo platený a musíme z niečoho žiť. Avšak, v prípade novinárom s určitým poslaním musím konštatovať, že ich kolaboračná činnosť pripomína všetko možné, len nie poskytovanie objektívnych a neskreslených informácií. Dovoľte mi teda, aby som sa aj ja zahral na novinára a ponúkol vám informácie. Tie však budú faktické a objektívne, nebudú zavádzať, ani nebudú prekrútené ako paragraf.

Vrátim sa k podnikateľskému prostrediu. Už som spomínal to, že niektorí ľudia sa snažia dementovať fakty o tom, že slovenská vláda na čele so SMER-om sa snaží pomáhať aj podnikateľskému prostrediu. Uvedeim zopár faktov, ktoré len potvrdzujú to, čo sa niekto snaží dehonestovať. Je faktom, že Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny poskytlo v minulom roku individuálnu štátnu pomoc podnikateľským subjektom vo výške takmer 16,4 mil. eur, pričom tieto peniaze boli určené na vytváranie nových pracovných miest a vzdelávanie novoprijatých zamestnancov, čím podporili vznik 3 139 pracovných miest. Priznám sa, počty mi nie vždy išli, ale v číslach budem pokračovať. Medzi podniky, ktoré vytvorili najviac nových pracovných miest a tým pádom, samozrejme, získali aj najviac dotačných peňazí boli:

Yura Eltec: 3,14 mil. eur,  701 pracovných miest

– T-systems Slovakia s.r.o.: 2,7 mil. eur, 398 pracovných miest

– Johnson Controls Trenčín: 1,74 mil. eur, 102 pracovných miest

Ja osobne som presvedčený, že pomoc bola na mieste a taktiež verím, že tieto peniaze pomohli v konečnom dôsledku mnohým rodinám. Preto dúfam, že aj naďalej bude štát prostredníctvom dotácií pomáhať nie len pri vzniku nových pracovných miest. Táto vláda na čele so SMER-om moje prianie aj jasne napľňa. Skutkami. Nie sľubmi a sladkými rečami.

O premiérovej finančnej rezerve

11.06.2010

Sobota sa blíži, voľby sú za dverami. Zo všetkých strán počúvame o najrozmanitejších škandáloch, či kauzách týkajúcich sa politkov. Osobne som presvedčený, že aj takýto „boj“ by mal byť vedený čestne a korektne. Avšak to, čo predvádza slovenská opozícia spoločne s podaktorými médiami je opovrhnutia hodné. To, že predostierajú vyfabulované nahrávky, [...]

.týždeň

02.06.2010

Na slovenskej mediálnej scéne existuje množstvo periodík, ktoré sa venujú najrozmanitejším témam. Od záhradkárčenia, cez voľnočasové aktivity, až po politiku. Politická tématika je najmä v týchto dňoch veľmi sledovaná. Pravda, SME, Hospodárske noviny, … .týždeň. Posledne menované periodikum sa predsa len do určitej miery odlišuje od svojich [...]

Farizej Sulík

27.05.2010

Som neskutočne zvedavý, akým spôsobom zareagujú občania na informácie, ktoré boli dnes prednesené verejnosti. Skutočne sa teším na to, ako sa bude Richard Sulík pretvarovať pred kamerami, keď bude vyvracať fakty o jeho kšeftoch ešte z roku 2005. Milí voliči SaS, dovoľte mi, aby som Vám predstavil praktiky predsedu strany, ktorý hlása heslá o čistote verejného života a [...]

Medveď

Vlani 14, tento rok už 10. Stretnutie s medveďom môže mať fatálne následky. Ale čo stretnutie s diviakom?

20.04.2024 15:49

Medveď reaguje útokom alebo agresívnym prístupom častejšie voči ľuďom, ktorí sú pri stretnutiach aktívni.

Krádeže áut USA - 2016

Zo závodu ukradli a predali súčiastky za trištvrte milióna eur, polícia obvinila šesť páchateľov

20.04.2024 15:18

V prípade preukázania viny hrozí obvineným trest odňatia slobody na desať až pätnásť rokov.

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

Peter Pellegrini

Ctite si zmluvu, odkázal Dankovi Raši: Problémom je, že sa vidí ako nástupca Pellegriniho. Majerský počul hlasy o konci Dolinkovej

20.04.2024 13:07, aktualizované: 15:06

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 9
Celková čítanosť: 18678x
Priemerná čítanosť článkov: 2075x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy