Potrebujeme trojité občianstvo?

19. mája 2010, janko, Nezaradené

Nepomýlil som sa. Faktom je, že dvojité občianstvo majú Slováci aj Maďari… .

 

Vstupom do EÚ sa každý občan členskej krajiny stal aj právoplatným občanom EÚ. Pýtam sa teda, potrebujeme riešiť aj ďalšie občianstvá v krajinách EÚ? Pán Orbán, o čom Vám vlastne ide?

 

Rád by som pripomenul, že nacionalizmus ešte nikomu nepomohol a nič dobré z neho nevzišlo. Som patriot, nie som však nacionalista. Maďarský premiér si však zrejme tieto dva pojmy zamieňa, resp. im prikladá rovnakú ďôležitosť.

Osobne som veľmi zvedavý na obsah predkladaného zákona o dvojitom občianstve v maďarskom parlamente a zároveň by som konečne rád vedel, ako ho budú maďarskí politici obhajovať? K čomu je dobrý? Opakujem, každý občan členskej krajiny EÚ už dve občiasntva má. Maďarská Republika sa však rozhodla maďarom žijúcim v zahraničí udeliť ďalšie občianstvo. Dámi a páni, přátelé, kamarádi. Toto je prejav obrovského nacionalizmu zo strany maďarských šovinistických politikov, ktorý ma základ v  histórii, v rozdelení Maďarska po II. sv. vojne. Maďarskí politici totižto stále nechcú veriť tomu, že existuje Slovensko, Rumunsko, … . Maďarskí politici totižto stále žijú v 18. st. a ich predstavy riadenia „maďarskej kotliny“ sa zrejme stotožňujú s nacionalistickou a vykorisťovateľskou politkou Uhorska. Vážení páni politici, zbytočne sa snažíte a zbytočne rozbíjate diplomatické vzťahy nie len zo Slovenskom, ale s celým európskym spoločenstvom. Touto cestou ženiete svoju krajinu do medzinárodnej izolácie a svojich občanov oberáte o dôstojný život. Žiadna krajina nikdy nepovolí to, o čo sa snažíte. Postoj slovenskej exekutívy a diplomacie je veľmi vhodný a som presvedčený, že bude aj úspešný. Rozmýšľam však nad tým, čo si vymyslia politici spoza Dunaja v spolupráci s SMK nabudúce?